5 Eylül 2014 Cuma

Los Angeles Şekeri- Lauren Conrad | Kitap Yorumu


Kitap: L.A. Candy
Yazar: Lauren Conrad
Tür:  Young Adult, Chick Lit
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Seri: Los Angeles Şekeri (#1)
Goodreads Puanı: 3.38

Los Angeles'ta Tatlı Hayat!
Gözde gece kulüpleri, yakışıklı erkekler ve akla gelebilecek her şeyin tasarımcı versiyonu!
On dokuz yaşındaki Jane Roberts işte böyle bir hayata dalmak üzeredir. Los Angeles'a staj yapmaya gitmiştir fakat eğlenmeyi de aklına koymuştur. Üstüne üstlük yanında en yakın arkadaşı Scarlett da vardır.
"Sex and the City'nin realite versiyonunu" çekmek isteyen bir yapımcı, Jane ve Scarlett'a teklif götürünce kızlar şanslarına inanamazlar. Kısa süre sonra Jane televizyonun en gözde yıldızı haline gelir. Şöhret, büyük şehre yeni gelmiş bir kızın hayal dahi edemeyeceği şeyler sunmaktadır: tasarımcı elbiseleri, en şık kulüplerde seçkin masalar, Hollywood prömiyerlerine davetler…
Fakat hayallerinin peşinde koşan insanlarla dolu bir şehirde hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını ve herkesin ondan bir şey talep ettiğini keşfetmesi Jane'in fazla zamanını almayacaktır…

"Kitabı deneyimlerine dayanarak kaleme alan Conrad, okurların devamını talep edeceği, heyecanlı bir öykü yazmış."
-School Library Journal-
(Tanıtım Bülteninden)






Yine neden aldığımı dahi bilmediğim bir kitapla karşınızdayım. Artık bilinçsiz alışveriş yapma huyumdan vazgeçmem gerekiyor. Konusuna, hakkında yapılan yorumlara hatta Goodreads puanına bakmadan bi kitabı aldıktan sonra böylesine hayal kırıklığı yaşamaktan bıktım. Neyse, daha fazla uzatmadan kısaca kitabın konusuna değinmek istiyorum.

Jane ve Scarlett çook uzun zamandır arkadaşlar. Scarlett'in üniversiteyi kazanmasıyla birlikte, ikisi de Los Angeles'a taşınıyorlar. Jane uzun zamandır yanında staj yapmak istediği, ünlülerin  düğün ve partilerini organize eden Fiona Chen'in yanında çalışaçacaktır.  Hayat onların istediği gibi güzel giderken eğlenmeye çıktıkları bir akşam, yeni bir realite show yapmak isteyen yapımcıyla karşılaşırlar ve kızlardan etkilenen yapımcı onlara teklif sunar. İlk başta itiraz etseler de daha sonra seçmelere gitmeye karar verirler ve böylece olaylar başlar.

Ben kitabı cidden sevmedim ya, sevemedim daha doğrusu. Sevmek için çok uğraştım hatta 5 saat gibi kısa bir sürede bitirdim kitabı ama ne karakterlerle bir bağ kurabildim ne de kitapta dişe dokunan olaylar oldu. Tabii böyle olmasında en büyük etkenlerden biri, kitabı bir kişinin bakış açısıyla okumuyoruz. Los Angeles Şekeri'nde oynayan tüm kızların bakış açısından yazılmış hatta bir gazeteci ve yapımcının ağzından da yazılan bölümler vardı. Zaten kitap çok uzun değil, yazarın birden fazla kişinin gözünden olayları anlatması karakterlerle bir bağ kurmamı engelledi. Tam olaylar ilginçleşirken de bir baktım kitap bitmiş.
Kitabı okuyup bitirmemde ki en büyük etken ise yazarın çok sade bir dille yazmasıydı. Dün oynanan Türkiye-Dominik maçı başlayana kadar ve maçtaki aralarda kitabı okuyup bitirebildim. Büyük ihtimalle de birkaç ay sonra kitap hakkında hiçbir şey hatırlamayacağım.

Kitabı benim için ilginç kılan tek şey, yazarın MTV'nin The Hills adlı realite programda yer almasaydı. Zaten bu kitabı da tecrübelerine dayanarak yazmış. Daha önce bu programı duymamıştım ama bugün şöyle bir youtube gezintisi yapmayı planlıyorum. Ayrıca kitabın sonunda yazarın fotoğrafını görünce gözümde direk Jane canlandı.

Seriye devam etme gibi bir planım yok ama eğer edersem de Scarlett ve Jess yüzünden ederim. Sonuç olarak bu kitabı kesin okuyun diyemiyorum, bu türün hayranı değilseniz ve çıkan her kitabı okumak gibi bir alışkanlığınız yoksa uzak durun. Bu türde çok daha güzel kitaplar var.

Puanlama: 3/5

2 yorum:

  1. Mimlendin canım :) Mim soruları ve benim cevaplarımı okumak için http://ktptnrcs.blogspot.com.tr/2014/09/kitap-kahramanlar-ve-biz.html

    YanıtlaSil
  2. Seni Zıt Kitaplar tagine ekledim :)

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...