23 Mayıs 2014 Cuma

Labirent: Alev Deneyleri- James Dashner| Kitap Yorumu


Kitap: Labirent: Alev Deneyleri
Yazar: James Dashner
Tür:  Young Adult- Dystopia
YayıneviPegasus Yayınları
SeriThe Maze Runner (#2)
Goodreads Puanı: 4.00



Labirent bulmacası çözülünce her şeyin sona ermesi gerekiyordu…
Thomas, Labirent'ten kaçışın tüm Kayranlılar için özgürlük anlamına geldiğini düşünmektedir. Fakat İsyan'ın işi henüz bitmemiştir. İkinci Aşama daha yeni başlamıştır: Alev Deneyleri.
Kural yok. Yardım yok. Ya başarırsın ya ölürsün.
Güneş ışınlarından en fazla etkilenen bölge olan Alev'i geçmek için iki haftaları vardır ve İsyan, işlerini zorlaştırmak için karşılarına binbir türlü tehlike çıkarmaya hazırdır.
Arkadaşlıklar sınanacak. Sadakat sorgulanacak. Hiçbir şey kesin değil!
Kayranlılar önlerine çıkan tüm tehlikelerle yüzleşmeye hazır olsalar da kurtuluşun tek yolu diğerlerini yok etmekten geçiyor olabilir.
"Nefes kesici, sinematografik bir macera."
-Publishers Weekly-
"İlk kitabı sevenler bu nefes nefese maceranın da esiri olacaklar."
-Children's Literature-
"Bu heyecan dolu kitaptaki ahlaki ikilemler ve ölümcül bir ortamda hayatta kalmaya çalışan çocuklar, hikâyeyi daha da etkileyici bir hale getiriyor."
-VOYA-
"Gerçekte neler olduğunu anlamaya çalışan karakterlerle okuru da meraka sürükleyen bu devam kitabında heyecan hiç sönmüyor.
Son ana kadar kalbiniz sıkışacak."
-Kirkus Reviews-
"Müthiş bir macera; sürükleyici, zekice."
-Newsday-
(Tanıtım Bülteninden)




Labirent: Ölümcül Kaçış'ın yorumunu yaparken, Pegasus Yayınları'nın bizi çok bekletmemesini temenni etmiş ve büyük bir merakla beklediğimi belirtmiştim. Sonuç olarak yayınevi sızlanmaları duymuş olucak ki :P beklediğimden de kısa sürede serinin ikinci kitabı olan Labirent: Alev Deneyleri'ni çıkardı.
Kitabın ilk birkaç sayfasına göz atma niyetiyle oturmuştum koltuğa çünkü final haftam başlamak üzereydi ve kitap okuyarak dönem uzatma riskine girmek istemiyordum. Sonuç olarak o koltukta saatlerce oturdum ve kitap bittiğinde kalktım. Söylememe gerek yok sanırım, tabii ki ders çalışamadım. Beklediğim kadar güzeldi ama beni sinir krizine sokan yerlerde oldu. Neyse, önce kısaca kitabımızın konusuna değinelim daha sonra bunları konuşuruz.

*Labirent: Ölümcül Kaçış hakkında ağır spoiler içerir. İlk kitabı okumadan bu yorumu okumayınız lütfen. İlk kitabın yorumu için buraya tık.



Bildiğiniz üzere birinci kitabın sonunda tüm Kayranlılar labirentten kurtulmuşlardı. Bir grup onları İSYAN'ın elinden kurtarıp başka bir yere götürüyorlardı. Olaylar da tam oradan başlıyor. Kayranlılar'ın karnı doymuş, temizlenmişler ve rahat yataklarında yatıyorlar. Kendilerini oldukça güvende hissetmeye başlamışlar, bir daha başların böyle kötü olaylar gelmemesini umuyorlar. Teresa'yı diğer Kayranlılardan ayırarak başka bir odaya yerleştiriyorlar, Thomas bunu onun güvenliği için yapıldığını düşünüyor. O gece Teresa, Thomas'a zihin yoluyla ters giden  bir şeylerin olduğunu söylüyor ve ortadan kayboluyor. O andan itibaren aslında her şeyin yalan olduğu, labirentten kurtulmuş olsalar bile hâlâ İSYAN'ın elinde oldukları ve oyunu onların kurallarına göre oynamaları gerektiğini anlıyorlar. Böylece kendilerini yeni bir deneyin içinde buluyorlar; Alev Deneyleri.

Rahatladı. Artık güvendeydi, kurtarılmışlardı ve bu yatakhaneye getirilmişlerdi. Artık endişelenmeyecekti. Izdırap Verenler yoktu. Ölüm yoktu.
Thomas, sf. 7

Labirent: Ölümcül Kaçış serisi bu kitabıyla beraber kesin olarak favorilerim arasına girmiş bulunuyor. Her sayfayı büyük bir merakla çevirdim ve cevaplara ulaşabilmek için yerimden kalkmadan kitabı okudum. Peki aradığım cevapları buldum mu? Hayır. Bir de üstüne kafamda yeni yeni sorular birikti ve buna rağmen ne seriden soğudum ne de kitaptan. Aksine büyük bir açlıkla devam kitaplarının ne zaman çıkacağını merak ediyorum. Umarım Pegasus yine sesimi duyar ve devam kitabını elinden geldiğince çabuk çıkarır. Zira benin cevapları öğrenmek için beklemeye tahammülüm kalmadı.


Ayrıca  bu kitapta yavaştan bir aşk üçgeninin sinyalleri verilmeye başlandı. Spoiler olmasın diye hangi karakterler arasında olduğunu söylemeyeceğim ama yalnızca aşk üçgenin ortasında çoğu kitabın aksine bir erkek karakterin bulunduğunu belirtmek isterim.  Hazır karakterlerden bahsetmeye başlamışken, bu kitapta birçok şaşırtıcı olaylarla beraber kitaba birden fazla karakter ekleniyor. Her biri hakkında fazlaca bilgi alamasak da eminim ilerleyen kitaplarda o karakterleri daha iyi tanıma şansına sahip oluruz.

Akıcılığı, merak unsuru ve aksiyonu eksik olmayan bir kitaptı Alev Deneyleri. Ben çok sevdim, ayrıca kapağın ve çevirinin güzelliğinden bahsetmeyeceğim bile. Benden tam puan alamamasının nedeni ilk kitapta merak içinde kaldığımız soruların cevaplarını bu kitapta da alamamış olmamızdı.

Puanlama: 4/5

4 yorum:

  1. böyle güzel yazarlar ve kitaplar olduğu sürece sırtımız yere gelmez :D

    YanıtlaSil
  2. Bende ilk kitabi okudum diger kitaplarida hemen bulup okucam ve izlicem bayildimmmmm ;* "*";)

    YanıtlaSil
  3. İlki kadar iyi değil bence; zorlama bir bölüm gibi geldi bana. Her şey çok hızlı ve olaylar konusunda hayal gücünü kullanmamızı çok engelliyor yazı. Hep onun dediği şekilde sürprizler karşımıza çıkıyor. Biraz da tahminler çıksın be yahu! Bu kitabın film olarak çekiminin daha kolay olacağını ve filminde senaryoya çok ekleme yapılacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...