7 Şubat 2014 Cuma

Çürük ve Harabe- Jonathan Maberry| Kitap Yorumu


Kitap: Çürük ve Harabe
Yazar: Jonathan Maberry
Tür:  Horror- Zombies, Young Adult
Yayınevi: Parodi
Seri: Benny Imura (#1)


Yalnızca iki seçeneğiniz var: Çalışmak ya da ölene hatta öldürülene kadar aç kalmak. Zombiler tarafından işgal edilen çorak bir ülke. Kendi yasalarıyla çevrelenmiş küçük bir kasaba. Burada 15 yaşına giren herkes çalışmak zorunda. Çitlerin içinde veya dışında, çalışmayanın sonu açlıktır. Benny artık 15 yaşındadır. Çalışmak için birçok iş dener ancak bir türlü başarılı olamaz. Abisi Tomun sürdürdüğü aile mesleği ise ona göre değildir. Fakat çaresiz kalan Benny, bu işi kabul eder. O bir zombi avcısıdır artık. Ancak istemeyerek üstlendiği bu görev ona bambaşka bir şey öğretir: İnsan olmanın ne demek olduğunu Jonathan Maberrynin, zombi cehenneminde kendi yolunu bulmaya çalışan bir gencin olgunlaşma evresini ustalıkla kaleme aldığı eseri Çürük ve Harabeyi soluksuz okuyacaksınız. 






Çürük ve Harabe uzun süredir kitaplığımda okunmayı bekleyen ama bir türlü elimin gitmediği kitaplardan biriydi. Her zaman olduğu gibi yine daha önce okumadığım için pişman oldum ve kendimi duvardan duvara vurmak istedim. Zombi sevmeyen beni bile etkileyen, devam kitapları için sabırsızlandıran bir kitap oldu.

Kısaca konusuna değinirsek; Yaklaşık 14 yıl önce kaynağı bilinmeyen bir virüs yüzünden ölen herkes zombi olarak tekrar dirilmeye başlıyor ve enfeksiyon hızla yayılıyor. Elektrikler kesiliyor ve devletler düşüyor, ülkeler yok oluyor. Her yer zombi kaynıyor, hayatta kalmayı başaran insanlar ise kendilerine yaşam alanları kuruyorlar. Yeni toplum, yeni kurallar bu da demek oluyor ki 15 yaşına giren herkes yarım gün okula gidip yarım gün çalışmak zorunda. Ana karakterimiz Benny Imura, hiçbir işte başarılı olamıyor ve mecburen zombi avcılğına soyunuyor, hem de nefret ettiği abisi ile.

''Burası Çürük ve Harabe çocuk... Kimse burada kendini iyi hissetmez. Şimdi sus ve gözlerini dört aç.''

Zombi romanlarını okumayı sevmediğim için ilk başta oldukça yavaş giden kitap, ilk 50 sayfadan sonra o
kadar içine çekti ki beni kendime hemen bir boyfriend bulmuş oldum. Tommy Imura! Anlayacağınız üzere Benny'nin abisi olan bu yakışıklı beyefendi zombi avcısı. Kesinlikle okuduğum en sağlam karakterlerden biriydi, Benny'nin onun hakkında düşündüklerini okudukça sinir krizine girdim. Ayrıca kitaptaki diğer karakterleri de sevdim, aklımda çok çabuk yer edindiler ve okurken hiç zorlanmadım.

Kitabı okurken özellikle dikkat ettiğim birkaç unsur vardı, bildiğiniz gibi Parodi daha çok yeni bir yayınevi ve bu benim okuduğum ilk kitapları. İster istemez daha dikkatli davrandım; gözlerim durmadan çeviri sorunu veya yazım hatası aradı. Yoktu, evet yanlış duymadınız hiçbir yazım hatasıyla karşılaşmadım ve çeviri güzeldi. Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim kapak kalitesine ve iç tasarımına bayıldım.

Çürük ve Harabe'yi tüm okurlara tavsiye ediyorum, ben çok sevdim.

Alıntılar;

* ''Kendine bir iyilik yap Morg. Bir dahaki sefer, bir kızın memelerini dikizlerken biraz yukarı bak. Bunu öğrenmek seni şoke edecek ama orada bir yüz göreceksin. Burun, ağız, gözler. Ve o yüzün arkasında da gerçek bir insan.''

* ''Sen zombileri dışarıda tutan bir çit görüyorsun. Ben öyle görmüyorum. Ben bizi içeri hapseden bir şey görüyorum. Burada kısıldık kaldık. Kısılmak, canlı kalmak değil. Kısılmak, güvende olmak ve özgür olmak demek değil.''

* ''Bir insanın tüm hayatını belirleyen, nasıl biri olduğunu veya olabileceğini hissettiren, hassas dengeli kararlara varılan kimi anlar vardır. Yaşam ya da ölüm, umut ya da hayal kırıklığı, zafer ya da mağlubiyet; o an verilecek karar üzerinde tehlikeli bir şekilde tıngırdar. Bu anlar ne tesadüfle çözülür ne de şansla. Bunlar öyle anlardır ki insan yaşam hakkını ya kazanır ya da kaybeder.''

Puanım; 4.5/5

2 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim, ben de biraz çekiniyordum okumak için. Bu yorumla birlikte bu gece başlıyorum..

    Son olarak, bu kitap kaç serilik biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 seri :
      1- Çürük ve Harabe
      2- Toz ve Duman
      3- Gece ve Öfke

      Sil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...