21 Aralık 2013 Cumartesi

Takipçi- Kevin Hearne| Kitap Yorumu


Kitap: Takipçi
Yazar: Kevin Hearne
Tür: Fantasy, Urban Fantasy
Yayınevi: Artemis
Seri: Demir Druid Günlükleri (#1)


Demir Druid Günlükleri - Takipçi
"Bu müthiş esprili seride, Kelt mitolojisinin kahramanları ve günümüzde yaşayan kadim bir Druid, Arizona çöllerinde bir araya geliyor."
-Kelly Meding, Three Days to Deadın yazarı-
Druidlerin sonuncusu, Atticus OSullivan, Arizonada huzurlu bir yaşam sürüyor. Eski bir kitapçı dükkânı işletiyor ve boş zamanlarında İrlanda av köpeğiyle birlikte avlanmak için şekil değiştiriyor. Komşuları ve müşterileri, Atticusun yirmi bir yaşında, yakışıklı, dövmeli bir İrlandalı olduğunu düşünüyor. Hâlbuki Atticus tam yirmi bir yüzyıl yaşında. Gücünü topraktan alıyor, keskin bir zekâsı var ve zekâsından daha da keskin olan Cevaplayıcı, Fragarach kılıcını kullanıyor.
Ne yazık ki, gazabı şiddetli bir Kelt tanrısı da bu kılıcın peşinde ve yüzyıllardır Atticusun takipçisi. Üstelik bu sefer amacına çok yaklaştı. Atticus ondan kurtulmak için bütün gücünü toplamak zorunda. Ayrıca baştan çıkarıcı ölüm tanrıçasının, vampir ve kurtadam avukatlarının, bedeni bir cadı tarafından ele geçirilen çekici bir garsonun ve meşhur İrlandalı şansının yardımına ihtiyacı var.
"Kevin Hearne, hem tuhaf bir şekilde tanıdık hem de şaşırtıcı derecede orijinal bir dünya yaratarak eski mitlere yeni bir soluk getiriyor."
-Nicole Peeler, Tempest Risinçm yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)



Bu yazıyı içim buruk, gözüm yaşlı yazıyorum dostlar. Bu kadar merak edip de kitabın beklentilerimin  çok altında kalması beni üzdü. Elimde uzunca bir süre süründü ve bittiğinde koca bir oh çektim. Eğer beni instagram'dan takip ediyorsanız biliyorsunuzdur, Kitapsihirbazı'nın set kampanyasından almıştım Demir Druid Günlükleri'ni. Fiyatı hem çok uygundu hem de deli gibi merak ettiğim bir seriydi. Kargo elime geçer geçmez de okumaya başladım.



Öncelikle kitabın ilk 50-60 sayfasını; ''Bu kimdi? Bu ne demekti? Anlamadım!'' nidalarıyla okudum. İçine girmesi zor bir kurgu kesinlikle, eğer benim gibi İrlanda Mitolojisine yabancıysanız çok daha zor oluyor bu durum. Kitaba alıştıktan sonra da bu sefer merak unsuru azalıyor, monoton bir hâl alıyor kitap. Spoiler vermek istemediğim için monotonluğundan bahsetmeyeceğim ama karakterimizin durmadan yardım alıp, önceden uyarılması heyecan unsurunu baltalıyor. Kitabın içinde aşk unsuru kesinlikle yok,  bol aksiyonlu bir kitap. Ayrıca birçok yerde kahkaha atmama sebep olan diyaloglar vardı. Karakterler ustalıkla yaratılmıştı, günümüzde birbirine benzeyen kitap karakterlerinden çok farklılardı ve bu durum kitabın değerini gözümde oldukça arttırdı.



Her şey bir yana kurgu açısından ve okuduğum birçok Urban Fantasy romanından çok daha kaliteliydi. Kesinlikle türünün iyi örneklerinden birisi, beklentimi biraz daha az tutsaydım eminim çok daha fazla severdim. Eğer İrlanda ile ilgili her şeyi okuyorsanız, fantastik romanları seviyorsanız okuyun derim ben. Çok bir şey kaybetmezsiniz. Ben ikinci kitaba şans vermeyi düşünüyorum.

Not: Kapaklar çok hoşuma gitti, orijinal kapaklar kullanılmış. Çok güzel!

Puanlama: 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...