22 Haziran 2013 Cumartesi

Çirkinler- Scott Westerfeld / Kitap Yorumu



Kim güzelleşmek istemez ki? Hatta özellikle size durmadan çok çirkin olduğunuzu söyleyip dursalar, güzellerin yaşadığı eğlence dolu hayat gözünüzün önünde olsa.

Kitabın konusu, 16 yaşına gelen bütün gençler bir dizi ameliyattan geçip güzelleşiyorlar ve çirkinlerin yaşadığı köyün karşısında ki eğlence dolu şehre taşınıyorlar. Tally'nin en yakın arkadaşı da güzelleşince çok yalnız kalıyor ve sonunda onu görmek için gizlice güzeller şehrine gidiyor. Ama tahmin edeceğiniz üzere oraya çirkinlerin girmesi yasak. İşte kitabımız böyle başlıyor ve sonlarına doğru her distopya romanında olduğu gibi bir isyan okuyoruz.

Dili akıcıydı, ilk beş sayfadan sonra romana daha çok alışıyorsunuz ama ben kitabı çok sevmedim. Okumasam da olurmuş. Benim gibi çok merak edenler varsa bu kitabı alıp fazla beklentiye girmeden bir şans versinler derim.

Bir puanlama yapıcak olsam 5 üzerinden 3 yıldız verirdim.






İlk başlarda Tally'nin güzelleşmesini istiyordum ve Shay değişik davrandığı için ona kızgındım fakat kitabı okudukça fikrim değişti. Tally'nin Duman'a gitmesinden itibaren kitap benim için daha güzel bir hale geldi ve okuması daha zevkli oldu. David'i sevdim diğer karakterleride. Konu bakımından okuduğum diğer distopyalara çok benzemese de hepsinde olduğu gibi başta kötü niyetli insanlar ve onların ne kadar kötü olduğunu zar zor anlayan şehir çocuğu.

Bir süre distopya okumaya ara vermeliyim sanırım, bütün kitapları birbirine benzetiyorum artık. Neyse. Sonu her ne kadar şaşırtıcı olsa da bir seri daha takip etmeme yeticek kadar mükemmel bir kitap değildi. O yüzden bu seriye veda ediyor ve diğer kitaplara geçiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...