23 Kasım 2015 Pazartesi

Buz- Karen Marie Moning | Kitap Yorumu


 Kitap: Iced
 Yazar: Karen Marie Moning
 Tür: Urban Fantast
 Seri: Ateş Serisi #6
 Goodreads Puanı: 4.15
MacKayla Lane yıllarca Karanlık Fae'ye karşı savaştı. Ancak savaşma sırası artık cesur Dani "Mega" O'Malley'de. Dani şimdiye kadar hep kendi kurallarıyla oynadı. Ne var ki devir değişti ve Dani'nin en büyük kuralı, hayatta kalmak için ne gerekiyorsa yapmak! Ender görülen yeteneklere ve gücü tartışılmaz Işık Kılıcı'na sahip olan Dani, kendini Unseelie'lere karşı koruyabilecek az sayıda insandan biri. Yine de beklenmedik bir şekilde buza hapsolan insanlarla çevrili bu yeni dünyada kendini koruyabilecek mi?

Dublin'in en baştan çıkarıcı gece kulübü buzlarla örtülünce, Dani'nin kaderi, kulübün ölümsüz sahibi Ryodan'ın insafına kalacak. Dani bir yandan kurşunlardan, sivri dişlerden ve yumruklardan kaçarken bir yandan da korkunç pazarlıkların ortasına düşüp sevgili Dublin'ini kurtarmak için çaresiz iş birlikleri yapmak zorunda. Yoksa tüm şehri buz gibi bir son bekliyor.

"Mükemmel bir hikâye. Zeki, cesur ve dokunaklı bir başarı."
-Kirkus Reviews-





Herkese merhaba! Buz'un yorumunu yaptığım günler de mi gelecekti diye sorup duruyorum kendime şu an. :p Artemis sonunda Ateş Serisinin yan serisi olan Buz'u çıkarttı. Goodreads'te Ateş Serisinin 6. kitabı olarak geçiyor ama bu kitapla beraber ana karakterlerimiz değiştiği için ben seri devamı olarak görmüyorum. Ana karakterlerimiz artık Mac ve Barrons değil, Ryodon ve Dani.

Kitabımız Gölge Ateşi'nin sonrasını anlatıyor. İnsanlar başlarının çaresine bakmaya alışmış, Dani de kendini insanların kurtarıcısı olarak görüyor. Yardıma ihtiyacı olanların imdadına koşuyor, Unseelie öldürüyor. Serinin dünyasına dönmek bana eve gitmişim gibi bir his uyandırdı. Bilenler bilir bu seri benim favori serilerim arasında. Ama kitapla ilgili çok fazla sorunum vardı. Onları madde madde yazmaya geçmeden önce eğer Ateş Serisini okuduysanız bu kitabı mutlaka okumalısınız, zaten dünyanın tadı damağınızda kalmıştır. Dani 14 yaşında diye okumamazlık yapmayın. Eğer Ateş Serisini okumadıysanız onu da hemen okuyun. Muazzam bir seri, şiddetle tavsiye ediyorum.

Buradan sonrası biraz spoiler içerebilir. Ona göre okuyup okumamaya karar verin. *-*

1. Dani'nin yaşı. Yazar biraz yıl atlaması yapıp yeni seriye böyle devam etseydi ne olurdu acaba? Kız 14 yaşında. 
2. Aşk dörtgeni -üçgeni değil evet, kızın peşinde üç tane erkek dolanıyor- yapılmış ama Dani 14 yaşında olduğu için o cephede heyecanlı bir şeyler okuyamıyoruz. 
3. Dani'nin dünyalara sığmayacak büyüklükte olan egosu. Allah aşkına tüm kitap boyunca göz devirip durdum. Tamam 14 yaşında, tamam süper güçleri var ama bu kadarı da fazlaydı. Bir yerden sonra sıktı beni.
4. Christian ve Ryodon'ın Dani'nin büyümesi için gün sayması ve kızın her hareketini sidik yarışına dönüştürmeleri. Özellikle 14 yaşındaki bi kızı çekici bulmaları........

Spoiler bitti.

Ryodon benim için bir Barrons olamadı ama kitabın sonlarına doğru karaktere yavaş yavaş ısınmaya başladım. İlerleyen kitaplarda daha çok seveceğimi düşünüyorum. Lor karakterini de inanılmaz sevdim, sahnesinin gelmesini beklediğim sayılı karakterlerden biriydi. Christian keşke serinin ilk kitaplarındaki gibi kalsaydı, inanılmaz itici buldum. Yazar Christian'ı muhtemelen Dani'nin V'lane'i yapmak istiyor ama ı-ıh. O iş olmaz.

Kitap hakkında aklımda kalanlar genel olarak bunlar. Kitabı biraz fazla eleştirdim ama yaş sorunu çözülene kadar tam olarak sevebileceğim bir seri değil. Tüm bunlara rağmen okurken çok eğlendim. Alıp almama konusunda kararsızsanız bence alın. Duyduğuma göre Dani ikinci kitapta 17-18 yaşlarında olucakmış. Tabii ikinci kitabı okumaya ömrümüz yeterse. (Artemis serinin devamını en çabuk 43861284 yılda yayına hazırlar.....)

3/5


5 yorum:

  1. Hiç Barrons&Mac yok mu kitapta ya? :( Valla Dani'ye bayıldığım söylenemez, sırf o dünyaya olan özlemimden ve Barrons görme umudumdan alacağım. :D

    YanıtlaSil
  2. Barrons ve mac in olmaması üzüyor.umarım diğer kiraplarda çıkar gerçi buzun son kısmı
    😱😱

    YanıtlaSil
  3. Ben kitaba yeni başladım ve 100. Sayfaya falan geldim Nerede bu Barrons Nerede mac bayagi Bir şaşırdım yani demekki kitabın tamamında böyle bayagi bir şaşırdım yani ama bende yaşına taktim biraz ne yalan söyleyeyim ama yorumunuzu beğendim gayet bilgilendirici oldu aklımdaki sorular bir nebze de olsa gitti Teşekkürler 😊☺

    YanıtlaSil
  4. Ben kitaba yeni başladım ve 100. Sayfaya falan geldim Nerede bu Barrons Nerede mac bayagi Bir şaşırdım yani demekki kitabın tamamında böyle bayagi bir şaşırdım yani ama bende yaşına taktim biraz ne yalan söyleyeyim ama yorumunuzu beğendim gayet bilgilendirici oldu aklımdaki sorular bir nebze de olsa gitti Teşekkürler 😊☺

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...