27 Aralık 2014 Cumartesi

Dört: Bir Uyumsuz Koleksiyon Kitabı- Veronica Roth | Kitap Yorumu


Kitap: Four: A Divergent Story Collection
Yazar: Veronica Roth
Tür:  Young Adult, Dystopia
Yayınevi: Artemis Yayınları
Seri: Uyumsuz (#0.1-0.4)
Goodreads Puanı: 4.25


Tek bir seçim onu geçmişinden kurtaracak, tek bir seçim onu geleceğine kavuşturacak, tek bir seçim tehlikeleri açığa çıkaracak, tek bir seçim onu sonsuza dek değiştirecek, tek bir seçim onu özgürleştirecek.

VeronicaRoth, dünya çapında çok satan Uyumsuz serisine, okurların çok sevdiği Tobias'ın, yani Dört adlı karakterin gözünden yeni bir kitap ekliyor. Transfer, Çömez, Oğul ve Hain başlıklarından oluşan dört hikâyeye ek olarak Tobias'ınTris'le yaşadığı çok özel anların kayıtlarını da içeren Dört, Tobias'ın geçmişine ve kalbinden geçenlere dair heyecan verici ipuçları barındırıyor.

Efsanevi Uyumsuz üçlemesinin başlangıcına tanık olmaya hazır mısınız?
(Tanıtım Bülteninden)





Sonunda ya, uzun zamandır çıksın diye bekliyordum. Tüyap'ta çıkıcak dediler, çıkmadı. Ondan sonra yakında diyip diyip durdular yine çıkmadı. Hatta kitap çıktığında sayfalarında bile duyurmadılar, şansa bir hayran sayfasında görüp hemen sipariş verdim. -burada onlar denilen kişi artemistir.- Darısı Gümüş Gölgeler ve Iced'ın başına yaraabbiimmm. Amin.

Neyse, konumuz Dört! Öncelikle herkes gibi ben de ilk okuduğumda Yandaş'tan nefret etmiştim, yani öyle bir sonla hangi okuyucu sinirlenip yazara kızmaz ki? Herkesin verdiği o doğal tepkiyi verip, bu yazar benim için bitmiştir nidalarıyla ortalıkta gezdim. Gel görelim ki Dört çevrilicek denildiği andan beri bu kitabı bekliyorum. Çünkü Yandaş'ın sonunda her ne kadar yazara uyuz olsam da Tobias gönlümde öyle bir yere sahip olmuştu ki bu kitabı okumazsam kendimi eksik hissederdim. İyi ki almışım ve iyi ki okumuşum. Bence çok güzeldi.

Öncelikle Instagramda karşılaştığım ve konuştuğum kişiyi inandıramadığım bir mevzu var. Buradan herkese duyurmak istiyorum; Bu kitap bir yan seri değil, seri başlangıcı hiç değil. Sadece Tobias'ın gözünden okuduğumuz kısa hikayeleri barındırıyor. İlk 3 hikayede Tris bile yok. Tobias'ın seçimini, çömezliğini filan okuyoruz. Ben bu tip şeyleri çok seviyorum, yan karakterlerin geçmişini okumayı acaba bu olaylardan önce nasıldı, ne gibi şeyler yaşadı soruları hep kafamda dolanır zaten. Eh yazarın da böyle bir şey yapması en çok benim gibilerin işine yarıyor. Bir de üstüne Tris'i ilk gördüğü anı, ilk yemekte onu tersleyişi ve sarhoş olup Tris'e güzel göründüğü söylediği kısımları da okuyunca resmen içimin yağları eridi.



Şunu söylemeden de geçemeyeceğim, benim için serinin en güzel kitabı hep Uyumsuz'du. Uyumsuz serisi bence gittikçe iyileşen değil de kötüye giden bir seriydi. O yüzden Dört için içimde ufakta olsa bir çekince vardı, ya güzel değilse ve boşu boşuna heveslendiysem diye düşünüp kendi kendimi yedim. Ama öyle olmadı, bende o ilk kitabın büyüsünü yaratmayı başardı ve hatta filmini yeniden izlemek istedi canım.

Hikayeleri tek tek yorumlamayacağım, sadece hiçbirini okurken sıkılmadığımı ve kitabı - kitap yaklaşık 280 sayfa filandı kalkıp bakmaya üşeniyorum şu an.- 24 saatten kısa bir sürede bitirdiğimi söylemek istiyorum. Şimdi herkese mutlaka almalısınız gibi şeyler söylemeyeceğim, malum Veronica Roth herkesin anti-patisini kazanmayı başardı. Ben aldığım için pişman değilim, hatta okuma sorunu yaşadığım şu günlerde ilaç gibi geldi bana. *-*

Puanlama: 5/5

9 yorum:

  1. Yorumunu okurken eridim bende artık siparişim gelse de biran önce okusam *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. *-* Umarım bir an önce geliiir. *-*

      Sil
  2. Çok merak ettim.Tşk. dskjsdjkas

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :D geldiği gibi okursun işte. :D

      Sil
  3. D&r da kuralsız kalmadığı için henüz alamadım onun yerine dört ü aldım ama acaba spoiler içeriyor mu ve kuralsızı okumadan okuyabilir miyim? Şimdiden teşekkür ederiim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, sadece ilk kitapla ilgili spoiler içeriyor. :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. sılayılmaz27 Ekim 2016 22:38

    çok teşekkürler çünkü yandaşı okudum ve dörtü okumayı asla düşünmüyordum ama okuyacağım bu kitap benim üstümde farklı bir etki yarattı çünkü benim daha önceden okuduğum labirent serisine çok benziyor 3. kitapta teresa ölmüştü ve ben ablam ölmüş gibi hissetmiştim ve ondan sonra ölümlere sıcak bakmaya başladım bana göre ölüm yalnlızca başka bir dünyaya kısa bir göç ve o diğer dünyad tobiasla tris tekrara buluşacak

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...