25 Kasım 2014 Salı

#KısaKısa | Kitap Yorumu

Bu başlık işi ne zor ya, kırk saat düşündüm ve sonuç olarak böylesine saçma bir şeyde karar kıldım. Gerçi başka seçeneğim de yoktu hani, bir şey gelmedi ki aklıma. Eh böyle kalsın o zaman dedim. Peki nedir bu #KısaKısa hemen açıklayayım; okuduğum ama yorum girmeye üşendiğim kitapları, konularını anlatmadan hakkında neler düşündüğümü yazdığım bir yazı dizisi olacak. Eğer arka kapak yazısını okumak isterseniz diye goodreads linkini de ekleyeceğim mutlaka. Umarım beğenirsiniz.



Nihan (@thpensieve) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()
 

Guguk Kuşu- Robert Galbraith

Goodreads sayfası için tık.

Bildiğiniz üzere bu kitabın yazarı J.K. Rowling. Ben de çoğu insan gibi sırf meraktan aldım bu kitabı bir de üstüne J.K. Rowling'in Harry Potter serisinden başka yazdığı tek kitap olan Boş Koltuk hakkında da pek iyi yorumlar duymadığım için daha çok merak ettim. Acaba bu sefer başardı mı? sorunsalıyla başladım kitaba. Ve evet, gayet başarmış hatta çok güzel başarmış. Çok severek okudum. İlk başlarda oflayıp pofladım, ne gerek var bu kadar lafa hadi olaya geçelim dedim. Sonunda asıl dedektiflik işleri başlayınca kitaba olan sevgim arttı ve mutlu bir şekilde kitabı bitirdim. Ayrıca şunu da eklemeden geçemeyeceğim katili tahmin edemedim ya ben. Genelde böyle şeyleri tahmin edip kitabın tüm heyecanını kaçırma gibi huylarım vardır. Serinin ikinci kitabını çıktığı gibi alır kitaplığıma koyarım ama ne zaman okurum orası meçhul.
Puanlama: 4/5

Nihan (@thpensieve) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()
 

Demir Yıl- Cassandra Clare&Holly Black

Goodreads sayfası için tık.

Şimdi nefret kusmanın tam zamanı! Cassandra Clare kendisini bu sefer cidden aşmış, Harry Potter'ı almış karakter isimlerini değiştirirek yeniden yazmış. Kitabı ilk bitirdiğimde çok benzerlik yok gibi gelmişti, hızlı okumuş ve okuma sürecinden memnun kalmıştım. Ama kitabı bitrdikten ve üstünden biraz zaman geçtikten sonra aklıma benzerlikler üşüşmeye başladı ve karşılaştırma yaparken buldum kendimi. İnanılmaz benzerlikler vardı yahu, bu kadarı da pes denilecek şeyler. Spoiler olmasını istemediğim için ifşa yapmayacağım ama kitabı okumayı düşünmeyenler ve benzerlikleri merak edenler bana mail atabilir, oturur tartışırız. Bir de bu kitabı sadece Cassandra Clare yazmış gibi geldi bana, gerçi daha önce Holly Black kitabı okumadım ama öyle bir his doğdu içime.

Goodreads'te kitabı okuduğumda ilk olarak 4.5/5 vermişim, şimdi 3/5 veriyorum. Daha düşük olmadığında dua et pis Cassandra. :D




Tatlı Sır- Jamie Mcguire

Goodreads sayfası için tık.

Kitabın ismini yazarken bile yüreğim hop etti ya, Maddox erkeklerine hastayım. Tatlı Bela ve Ayaklı Bela'nın devamı niteliğinde olan kitabımız, Travis'in kardeşlerinden biri olan Trenton'ı konu alıyor. Trenton da oldukça kaslı, bad boy, seksi ve aşık. Trenton'ın aşık olduğu kız -karakterin ismini unuttum ya- Abby gibi değildi, daha tutarlıydı. En azından kararlarının arkasında duruyordu ve onun sırrı daha ciddiydi. Kitabın ilk sayfasını okurken acaba diye düşündüğüm şey kitabın sonunda kızın büyük sırrı olarak karşıma çıktı ve ben yine de şaşırdım. Düşünmüştüm evet ama beklemiyordum yahu. Ben kitabı bir oturuşta bitirdim, ihtiyaç molası bile vermeden bitti hemde. Kitabın ne kadar akıcı olduğunu siz düşünün. Tatlı Bela ve Ayaklı Bela'yı okuyanlara tavsiye ederim.
Ama hala favorim Travis! *.*
Puanlama: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...