27 Haziran 2015 Cumartesi

Çizgi Roman Konusu..





Başlık biraz sitemkar olsun istedim. Sanırım buna hakkım var çünkü çizgi romanlar hakkında elimden geldiğince kapsamlı bir video çektim, tüm sorduğunuz sorulara tek tek cevap verdim ama hala aynı sorular gelmeye devam ediyor. Uzun bir süre de aynı sorulara cevap vermeye devam ettim ama artık sabrımın son kırıntılarını kullandığım için bu yazıyı yazmak istedim. Hiç kimsenin kalbini kırmadan direk olarak bu yazıya yönlendiririm en azından. Eh ne demişler; Söz uçar yazı kalır.




 

Yukarıda bahsettiğim videom, izlemek isterseniz diye buraya bırakıyorum. *-*

Öncelikle yeniden söylemek istediğim bir şey var, ben bu konuda uzman değilim. Uzun zamandır çizgi roman okumuyorum ve bu kültüre yeni yeni ayak uyduruyorum. Çizgi roman okuma maceram tamamen Marvel filmleri sayesinde oldu. Filmler ilgimi çekti ve her kitap kurdu gibi ''Keşke kitabı olsaydı, daha ayrıntılı okurdum ne güzel.'' diye düşündüm. Sonra da kitabı yoksa yok çizgi romanlarını okurum ben de diyerek bu işe adım attım. Öğrendiğim her şey Google sayesinde oldu. Bulabildiğim her kaynağı okudum. Neye nereden başlayacağıma karar vermek inanılmaz zor oldu. Avengers çizgi romanlarını okumak istiyordum ama karakterlerin kendi maceralarını okumadığım için biraz tedirgindim. Gözümü karartıp ilk Avengers çizgi romanımı aldığımda çoğu şeyi anlayamadım zaten. Kendinizi bir kitaba yarısından başlamış hissi uyandırıyor. Henüz filmini görme şansımızın olmadığı milyon tane karakter de olunca işin içinde biraz sıkıntı oluyor. Ama yılmadım ve çizgi romanları alıp okumaya devam ettim, tıkandığım yerde internete başvurdum ve böylece yavaş yavaş evrenin içine girmeyi başardım. Hala çok hakim değilim mevzulara ama en azından okurken zevk alabileceğim bir bilgi düzeyine ulaştım. 
Koca paragrafta anlatmak istediğim araştırma yapmanız gerektiği. Ben en çok geekyapar.com'a başvuruyorum. Okumayı en sevdiğim sitelerden biri, birçok yabancı site de var eğer ingilizceniz yeterliyse Google'a yazarak gerekli sitelere ulaşırsınız. Benim bahsettiğim bu olaylar ülkemizde yayınlanan çizgi romanlar için geçerli. Biraz önce de yazdığım gibi yeterli seviyede ingilizceniz varsa çoğu karakterin ilk ciltlerine -Marvel evreni sıfırdan başladı, çizgi romanlara yeni başlayanlar için işin içine girmesi kolay olsun diye, yanılmıyorsam yakın zamanda All-New Marvel olarak piyasaya çıkarıcaklar- ulaşabilirsiniz.




Şimdi bana genellikle sorulan sorulara geçiyorum. Eğer aşağıdakiler arasında merak ettiğiniz sorular yoksa yorum yazabilirsiniz. Eğer bildiğim bir şeyse elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.


1. Çizgi Romanlarını Nereden Alıyorsun?


Çizgi romanlarımı idefix.com ve dr.com.tr 'den alıyorum. Daha önce bu sitelerden başka bir yerden çizgi roman alışverişi yapmadığım için babil.com vb siteler hakkında hiçbir fikrim yok. Tedarik süreleri ve yaptığınız alışverişin sorunsuz gelip gelmeyeceğini bilmiyorum bu yüzden. İdefix ve D&R yaklaşık 4-5 iş gününde çizgi romanlarımı yolluyor, göze batan hiçbir hasar olmuyor.



2. Ben süper kahramanları okumak istemiyorum, önerebileceğin başka çizgi romanlar var mı?

Şu ana kadar süper kahramanlar içermeyen çizgi roman çok fazla okumadım. Ama mutlaka önerebileceğim Saga var. Birinci ve ikinci cildi ülkemizde çıktı. Özellikle Duman ve Kemiğin Kızı severler mutlaka göz atmalı. :D Ayrıca Y: Son Erkek'te güzel bir çizgi romandı ama fiyatı bana biraz fazla geldiği için seriye devam edemedim.

3. Çizgi roman okumasam bir şey kaybeder miyim?

Bu sorunun cevabını size ben veremem. Sizin deneyip görmeniz gereken bir şey. Eğer okumak hoşunuza giderse zaten ne kaybettiğinizi anlarsınız. Hoşunuza gitmezse de bir şey kaybetmezsiniz zaten. :D


****

The New Avengers okuma sırası şöyle;



2 yorum:

  1. The Avengers okuma sırasını kendin mi yaptın ?

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum... biraz daha güncelliği artırırsanız harika olacaktır.

    full hd film izle
    Film izle

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...