6 Ekim 2014 Pazartesi

Meleğin Düşüşü- Susan Ee | Kitap Yorumu


Kitap: Angelfall
Yazar: Susan Ee
Tür:  Young Adult, Fantasy, Angels
Yayınevi: Dex Yayınları
Seri: Penryn & Günlerin Sonu (#1)
Goodreads Puanı: 4.22

 Kıyamet melekleri yeryüzüne inip tüm dünyayı yakıp yıktığından bu yana altı hafta geçti. Gündüzleri sokak çeteleri hüküm sürüyor, geceleri korkunun ta kendisi. Bir gün savaşçı melekler küçük bir kızı kaçırdılar, tekerlekli sandalyeye mahkum, aç biilaç halde, ufacık bir kızı. Kızın ablası, Penryn, kardeşini kurtarmak için elinden geleni ardına koymayacak. Buna, aslında düşmanı olan bir melekle bir anlaşma yapmak dahil olsa bile. Raff e, kanatları kesilmiş, gücünü yitirmiş bir melek. Binlerce yıl savaştıktan sonra şimdi hayatı, gencecik bir kızın ellerinde. Penryn ve Raff e, korkunun ve tuhaf yaratıkların hüküm sürdüğü bir dünyada bir başlarınalar, hayatta kalmak için de birbirlerine ihtiyaçları var. Her şeye rağmen sağ kalıp düşman meleklerin inine gitmeliler. Penryn burada kardeşini bulmayı umut ediyor. Raffe ise binlerce yıllık düşmanlarına karşı tek başına savaşıp kanatlarını ve eski gücünü yeniden kazanmayı.




Bu yorumda bol bol Alican'ın adı geçecektir. Eğer kim bu Alican diye merak ederseniz bloguna buradan, facebook sayfasına ise buradan ulaşabilirsiniz.

Aylardır Alican'ın ısrarla ''Nihan abla bu kitabı okumalısın!'' söylemlerine ve her kitap alışverişimde ''Hani Meleğin Düşüşü? :('' sorularına maruz kalıyordum. Ve ben, kalın kafalı Nihan olarak tabii ki de kitabı almayı hep erteliyordum. Sonunda parama kıyıp kitabı satın aldım. Şimdi keşke ikinci kitabı da alsaydım diye kafamı duvardan duvara vuruyorum. Çok güzeldi be! Cidden övüldüğü kadar varmış, Melekli kitapları sevmeyen bana bile kendini sevdirdi bu kitap. Ayrıca Raffe ve Penryn gibi karakterleri okumayalı o kadar uzun zaman olmuştu ki. Muhteşemdi ya. :(



Ben kısaca kitabın konusuna değineceğim ama sanki kitap hakkında ne desem spoiler olurmuş gibi hissediyorum. Ben konu hakkında hiçbir ayrıntı bilmeden kitaba başladım ve inanın böylesi çok daha güzel oluyor ama yine de kitabın konusunu bilmeden kitap almayanlar için spoiler olmadan bir iki şey anlatacağım.

Dünya'yı Melekler istila etmiştir ve insanlar onlardan köşe bucak saklanıyorlardır. Medeniyetten uzak, yiyecek hiçbir şeyleri olmadan hayatta kalma mücadelesi veren insanlardan biri olan Penryn, uzun zamandır annesi ve kardeşiyle saklandıkları evden çıkıp başka bir yere geçmek istiyorlardır. Penryn sonunda planlarını uygulamaya koyup yola çıkmalarını sağlıyor, yaşadıkları yere çok fazla melek gelmediği için en büyük korkusu karanlıkta insanların uzuvlarını koparıp onları yiyen şeyler. Ve tabii ki olmayacak bir şey oluyor ve Melek kavgasının ortasında buluveriyorlar kendilerini. Bir Meleğin kanatlarının kesilmesine şahit oluyor ve zincirleme olaylar sonucunda kardeşi kaçırılıyor. Kanatları kesilmiş ve yerde ölmek üzereymiş gibi olan Melekten başka ona yardım edebilecek kimse yoktur. Böylece düşmanla işbirliği yapıp kardeşini kurtarma operasyonuna başlıyor.



Kitap daha ilk sayfalarında aksiyonla başlıyor ve bu son sayfasına kadar devam ediyor. Penryn tam bir kick-ass. Daha önceleri birçok savunma kursuna gitmiş, iyi dövüşebiliyor ve sorumluluktan kaçınamayan bir karakter. Ayrıca ilk defa bir kitabı okurken midem kalktı, bazı sahneler cidden çok etkileyiciydi.

Çok fazla uzatmak istemiyorum, kitabı alın ve okuyun. Okumazsanız çok şey kaçırmış olursunuz, benden söylemesi! Alican! son kez buradan da teşekkür ediyorum sana, durmadan kafamın etini yediğin ve zorla bu kitabı bana okuttuğun için. Biliyorsun, seni seviyorum. :D

Puanlama:5/5

Kitabı okuyanlar şu şarkıyı dinleyebilir mi? Kitaba çook uygun değil mi? 


4 yorum:

  1. I love you, too :') İkinci kitap da mükemmel. Umarım hemen okursun :3

    YanıtlaSil
  2. fazla mükemmel bi seri. :) birde yazar ahesteeee ahesteeee yazmasaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya, üstünden kaç gün geçmesine rağmen hala aklımda. İkinci kitap bi elime geçebilse. *.*

      Sil
  3. Aah! En sevdiğim serilerden biri *.* üçüncüsü çıksa diye bekliyorum sabırla.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...